Yöneticilerin 5 düşünce yapısı

Harvard Business Review den okudugum bir makaleyi sizinle de paylaşayım dedim.

Makalenin çıkış noktası yeni bir MBA programı yaratma çabası. Mevcutta çalışan yöneticilere yönelik hazırlanan bir MBA programında klasik anlayışla hareket etmenin pek de etkili olmayacağı düşünülmüş. Klasik MBA anlayışındaki gibi işi muhasebe, finans gibi parçalara bölmek zaten bu dar eksenlerden gelen insanları tekrar buraya itmek demek olacaktır mantığıyla yeni bir arayışa girişilmiş.

Madem öğrenilmek istenen bir yönetici gibi düşünmek o halde yöneticiler nasıl düşür sorusuna cevap vermek doğru konuya eğilmek demek olacaktır diye düşünerek bunları 5 çeşit kafayapısı (mindset) olarak gruplamışlar.

Bunu sizin için çok kısa bir şekilde madde madde özetlemek istedim

1. Managing self - Reflective mindset (Yansıtıcı kafayapısı): Karşıdakini biraz yansıt. Asla bir ayna olma ama tabii ki saydam bir cam da olma. Akşam hava kararırken biraz yansıtan biraz görüntüyü geçiren bir moda girer camlar, yöneticide altında çalışanlara karşı öyle olmalı. İşlerin tarihine saygı göstermeli, günlük basit işlerin yürütülmesini sağlayan tarihe bile.

2. Manage Organization – Analytical Mindset (Analitik kafayapısı): Analitik olma tabii ki iyidir ama yönetici olarak çok da içine girmemek gerekir. Kısaca ağaçlardan ormanını görememek durumuna düşmemek gerekir.

3. Managing Context – The Worldly Mindset (Global değil, dünyacı yaklaşım): Herkesin dünyasına girmek gerekir. Bir bölümde çalışan insanların bile ayrı dünyaları vardır onlara da girmek gerekir. İş alanı için de sürekli global bakmak yerelde ki farklılaşmaları görmemizi engelleyebilir. Makalede bahsetmemiş ama burada direk benim aklıma gelen HSBC örneği oldu, Dünyanın Yerel Markası.

4. Managing Relationships – Collaborative Mindset (İşbirlikçi kafayapısı): Lider işi yapmaz, yapılmasını sağlar. İşin yapılacağı durumu, davranışları, tutumları sağlar. Ama bu tabii ki dışarıdan bak demek değildir. Bir yapıya dışarıdan bakarsanız içinde olamazsınız halbuki sürekli iş birliğinde olmak için işlerin içinde de olmanız gerekir.

5. Managing Change – Action Mindset (Aksiyon alıcı kafayapısı): Değişim her zaman gerekli ve gelişmeyi sağlayabilecek bir süreç yöneticinin bunu doğru yöne doğru yönetmesi gerekli. Değişimi izlememeli yönünü belirlemeli.

Hiç yorum yok: