Üstat

Bir üstat bir köyden geçerken herkes kendisine çok kötü şeyler söyler, hakaret ederler, üstat hiç tepki vermez. İnsanlar daha kötüsünü söylerler ve daha kötüsünü. En sonunda biri sorar: “O kadar kötü sözler söyledik ve daha fenalarını söylüyoruz hiç etkilenmiyorsun, birşey demiyor, üzülmüyor, kızmıyor ve kırılmıyorsun.”

Üstat der ki; yetişmeliyim, siz şimdilik görevinizi yaptınız ve bende size dinledim, işinizi çok iyi yaptınız, şimdi izin verin gideceğim yere gidip döneyip ve dilerseniz devam edin.”

Adamlar iyice şaşırırlar: "Peki neden etkilenmiyorsunuz?”

Üstat cevap verir:
"Benim huzurumu ve mutluluğumu sadece ben bozabilirim, kendimin efendisi kendimim. Beni kimsenin ve dışardan gelen hiçbirşeyin etkilemesine izin vermezsem bana kim ne yapabilir ki…

Sizi duydum, dinledim ve anladım, sizi olduğunuz gibi kabul ediyorum, lakin ben istemeden beni mutsuz etmenize izin vermiyorum, hepsi bu.”

Thoreau

Hiç yorum yok: