Gelişen Ruhlar İyileşen Yaralar – Lise Bourbeau

Gelişen Ruhlar İyileşen Yaralar – Lise Bourbeau

Yazar kişilik tiplerini, kendi araştırmaları ve verdiği eğitimler sonrasında edindiği tecrübeler doğrultusunda insanların çocukluk yaralarının hem kişiliklerinde hem de bedenlerinde değişime neden olduğunu öne süren bir kitap hazırlamış.

Bu tip sonuçları ilk açıklayan kişi değil. Aslında Wilhelm Reich’in çalışmaları bu anlamda daha da doyurucudur. Bir sonraki yazımda W. Reich’in hayatı ve çalışmaları hakkında bir kısa makale hazırlamayı düşünüyorum. Ama madem kitap özeti dedik, kaldığımız yerden devam edelim.

Önce kitap hakkındaki yorumum: Çalışma oldukça ilginç, okudukça hem kendinize hem de çevrenizdeki kişilerin bedenlerini ve davranışlarını daha dikkatli baktığınızda “evet, gerçekten” dediğiniz pek çok yer oluyor. Ama eğer çocukluk yaraları, beden tipleri ve kişilik üzerine başlangıç seviyesinden daha ilerdeyseniz sıkıcı gelebilir.

Hap kitap değil. Yani okudum şimdi gidip dünyayı kurtarabilirim diyemiyorsunuz. Zaten ben hiç bir kişisel gelişim kitabından sonra bu cümleyi kuramadım. O yüzden kötü bir eleştiri olarak kabul etmeyelim bunu.

Sadece kitapta “beni” rahatsız eden şey, yazar reenkarnasyona inanıyor ve güya bir önceki hayatımızda bir yaramızı iyileştiremediysek, bir sonraki yaşamımızda aynı yarayı oluşturacak ebebeynleri buluyormuşuz. Peki ama ilk yarayı oluşturan ebebeynleri neye göre seçtik o zaman? Yani bu kısmı bana reenkarnasyona da inanmadığım için uçuk ve oldukça saçma geldi. Diyor ki kısaca kabullenmeyi öğrenene kadar yaşamadığınız hayat tecrübesi kalmaz. Bunu da sevgiyle yapın. Peki...

Bu kısımlarını sevmediğim için ben hemen sizi kitabın aslında benim için daha ilgi çekici olan bölümlerine yönlendiriyorum:

Çocukken alabileceğiniz 5 yara tipi:
- Reddedilme
- Terk edilme
- Küçük Düşme
- İhanet
- Haksızlık

Bu yaralardan hepsinden birer parça edinmiş olabilirsiniz ancak bir noktada bir tanesi daha ağır basıyordur.

Bu yaraların özelliklerini incelemek için aşağıdaki resme tıklayın. (Blogger tablo yapısı kabul etmediği için bunları resim olarak hazırlayıp koymam gerekiyor :-/ )










Hemcins ebeveyn bize nasıl seveceğimizi öğretir, kendimizi ve sevgimizi nasıl vereceğimizi, karşı cins ebeveyn nasıl sevileceğimizi ve sevgiyi nasıl kabul edeceğimizi...

3 yorum:

Nadex dedi ki...

Gerçekten güzel bir değerlendirme olmuş, tabloyu koymanız da konunun tam detayını açıklayıcı olmuş. Paylaşım için teşekkürler.

Çiğdem UYAR dedi ki...

Kitaba ulaşmak istiyorum, basımı, serisi bitmiş. İkinci el sitelere baktım bulamadım. Buradan görüp temin etmeme yardımcı birileri olur mu acaba?...

Banu dedi ki...

Kitabı alalı ve okuyalı çok uzun zaman oldu. Nadir kitap diye bir sitede görünüyor ama güvenilirliğini bilemem...